czwartek, 28 marca, 2024
Strona głównaBez kategoriiGiant wprowadza nową generację rowerów szosowych TCR z pełną integracją dla poprawy...

Giant wprowadza nową generację rowerów szosowych TCR z pełną integracją dla poprawy efektywności oraz aerodynamiki

10. generacja rowerów TCR cechuje się nowym designem ramy oraz metodami produkcyjnymi czyniącymi ją najlżejszą, najsztywniejszą i najbardziej aerodynamiczną generacją do tej pory.

Giant, globalny lider w technologii rowerowej, przedstawia 10. generację swojego
najważniejszego roweru szosowego – ikonicznego TCR. Kontynuuje on tradycję rozpoczętą 28 lat temu i rozpoczynającą nową erę w zakresie projektowania rowerów, nowy TCR łączy
legendarną jakość jazdy z nowoczesną integracją komponentów oraz metodami produkcyjnymi dla uczynienia go najszybszym w historii.

Nowa generacja to trzy serie– TCR Advanced SL, TCR Advanced Pro oraz TCR Advanced –
które są rezultatem współpracy inżynierów, zespołu od aerodynamiki oraz zawodników
i mechaników zespołu Jayco-AlUla, zespołu World Tour współpracującego z Giant.

– Pojawienie się modelu TCR w 1997 roku to była rewolucja, która uczyniła ten model jednym z najważniejszych modeli w historii kolarstwa. Od tamtego czasu obserwujemy ciągłą ewolucję modelu TCR poprzez ciągłe udoskonalanie i dostosowywanie konstrukcji do aktualnych możliwości technologicznych i aktualnych trendów

– powiedział Patryk Bednarski, Product Manager Giant Polska.

– Ta ewolucja zaowocowała 10. już generacją TCR, w której skupiono się zarówno na poprawie parametrów samej ramy – mowa oczywiście o masie ramy i jej sztywności, ale też chcąc dostarczyć jak najlepszy, kompletny rower do ściągania – total race bike –  wraz z nowym TCR prezentujemy zupełnie nowe systemy kół i kokpitów, czyniąc go lepszym niż kiedykolwiek

– dodał.

Kolarze z zespołu Jayco-AlUla pracowali z Giant i dostarczyli swoje sugestie dotyczące
ostatecznej wersji rowerów TCR Advanced SL.

– Mieliśmy okazję jeździć nowymi modelami TCR na naszym ostatnim obozie treningowym
w Hiszpanii i jestem niezwykle zaskoczony tym jak ten rower pokonuje górki, przyśpiesza i jakie czucie drogi oferuje

– powiedział Filippo Zana, nowa gwiazda zespołu, który wygrał etap na Giro
d’Italia w zeszłym roku.

– To doskonały rower typu all-rounder i będzie głównym wyborem na wiele wyścigów, od jednodniowych klasyków na trudnych górskich etapach kończąc. Nie mogę się doczekać kiedy rozpocznę sezon na tej maszynie.

Optymalizacja systemu

Rama, koła, kokpit i inne kluczowe części zostały zaprojektowane, opracowane i przetestowane wspólnie, aby działały jako system. Najbardziej imponujące unowocześnienie w stosunku do poprzedniej generacji dotyczy przedniej części roweru, gdzie dolna rura, główka ramy i elementy kokpitu zostały gruntownie przeprojektowane,
aby poprawić aerodynamikę i zapewnić lepszą estetykę bez uszczerbku dla łatwości regulacji i serwisowania.

Karbonowy widelec ma nową koronę oraz aerodynamiczny kształt goleni, który został
zaprojektowany w parze z dolną rurą ramy, która także cechuje się nowym bardziej
prostokątnym kształtem dla lepszego przepływu powietrza. Rura sterowa OverDrive Aero
wykorzystana w modelach TCR Advanced SL i Advanced Pro współpracuje z mostkami Contact SLR/SL AeroLight i kierownicami Contact SLR/SL dla wewnętrznego prowadzenia przewodów. Kapsel sterów, przewody oraz podkładki są połączone i zintegrowane dla bardziej aerodynamicznego oraz łatwego dostosowania do kolarza. Nowe ustawienie kokpitu ułatwia dostosowanie poprzez możliwość zastosowania nieco dłuższych przewodów podczas montażu, dzięki czemu dostosowanie wysokości mostka jest łatwiejsze.

Modele TCR Advanced wykorzystują pół-zintegrowane prowadzenie przewodów poprzez
mostek Contact Aerolight i kierownicę Contact. Wszystkie kierownice (Contact SLR, Contact SL oraz Contact) charakteryzują się spłaszczoną górą i delikatnie uniesione krawędzie dla
ułatwienia utrzymania pozycji aerodynamicznej na klamkomanetkach, która może być też łatwo dostosowana i ustawiona. Kompaktowa geometria i drop z lekką flarą umożlwiają szybką zmianę położenia dłoni oraz lepsza kontrolę nad rowerem podczas zjazdów i w zakrętach.

Nowe modele charakteryzują się dwoma systemami sztyc podsiodłowych, w zależności od serii modelowej. TCR Advanced SL wykorzystują zintegrowaną z ramą sztycę podsiodłową, która oszczędza 40 gramów, usprawnioną aerodynamiką oraz lepszym tłumieniem nierówności na drodze w porównaniu z poprzednią generacją ISP. Modele TCR Advanced Pro oraz Advanced zostały wyposażone w karbonową sztycę Variant umożliwiającą płynną regulację dla łatwiejszego dopasowania do kolarza, ale mają także kształt bezpośrednio zintegrowany z ramą dla usprawnienia aerodynamiki i poprawy komfortu.

Część nowych modeli TCR została wyposażona w nowe koła CADEX oraz Giant, które zostały zaprojektowane i testowane dla optymalnego balansu pomiędzy wydajności, kontroli i poprawy aerodynamicznej. Zestawy kół są przystosowane do system tubeless i wyposażone w 28mm opony CADEX oraz Giant, a nowy widelec umożliwia montaż opon o szerokości do 33mm.

Najwyższa wydajność

Nowa flagowa rama TCR Advanced SL jest nie tylko jedną z najlżejszych w swojej kategorii, ale także ma większą sztywność pedałowania w porównaniu z poprzednią generacją. Mniejsza waga i zwiększona sztywność oznaczają lepsze parametry na drodze. Było to możliwe dzięki nowym i niezwykle zaawansowanym metodom produkcyjnym. Własny materiał jest stworzony poprzez użycie najwyższej klasy włókien surowego karbonu
tkanego we własnym zakładzie produkcyjnym. Nowa, niezwykle precyzyjna technologia cięciem ostrzem na zimno zastąpiła laser w procesie produkcyjnym znanym z poprzedniej generacji, co umożliwiło zmniejszenie liczby materiału i jego bardziej precyzyjną obróbkę w celu uzyskania lżejszej ramy.

Podczas precyzyjnego ustalania kształtu rur oraz ich wymiarów, wraz z ułożeniem karbonu
tworzącego ramę oraz widelec, inżynierowie Giant skupili się na dwóch kluczowych
parametrach, sztywności ramy oraz jakości przeniesienia mocy na napęd. Zyski w obszarze sztywności ramy pochodzą ze zmodyfikowanej główki ramy, rury dolnej oraz okolicy suportu. Całość przekłada się na bezkompromisowy rower, który nie poddaje się eksplozywnym przyśpieszeniom oraz doskonałym przeniesieniem mocy kolarza na napęd.

Zintegrowana aerodynamika

Wszystkie kształty ramy zostały zaprojektowane i wykonane z użyciem obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) oraz testów aerodynamicznych dla stworzenia nowych kształtów
aerodynamicznych, które zmniejszają opór powietrza w szerszym zakresie w porównaniu
z tradycyjnym profilem „łezki“.

Cały system uwzględniający ramę, widelec, kokpit oraz koła został zoptymalizowany w tunelu aerodynamicznym GST w Immenstaad w Niemczech, przy prędkości 40 km/h oraz
z wykorzystaniem mobilnego manekina, który precyzyjnie ukazywał wpływ aerodynamiczny
kolarza podczas pedałowania.

Od kształtu ramy wykonanego w profilu kammtail do nowego projektu kokpitu i pełnej integracji systemowej, wszystko składa się na czystszy profil nowego TCR. Daje to przewagę 2,28 Wata w porównaniu z poprzednią generacją ramy oraz 4,19 Wata różnicy dla pełnego systemu TCR Advanced SL.

Po więcej informacji dotyczących nowego TCR, łącznie z detalami dotyczącymi nowych
rozwiązań i technologii, zapraszamy na stronę .

The post first appeared on .

Artykuł pochodzi z tej strony.

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Most Popular